KMETIJSKO-PODJETNIŠKI TEHNIK
poklicno tehniško izobraževanje
(2-letni program po modelu 3 + 2)
Izobraževanje traja 2 leti in se zaključi s poklicno maturo. Izobraževalni program je ovrednoten s 120 kreditnimi točkami.
Povezava do predmetnika.
CILJI PROGRAMA
Dijaki se v času šolanja naučijo:
- povezovati teoretična in praktična znanja za kvalitetno opravljanje delovnih nalog v kmetijstvu,
- načrtovati in strokovno opravljati delo v vseh panogah kmetijske proizvodnje (poljedelstvo, živinoreja, sadjarstvo, vinogradništvo …),
- načrtovati, voditi in spremljati dela v kmetijski proizvodnji s pomočjo IKT,
- razvijati podjetniško razmišljanje,
- izvajati dela v skladu z načeli trajnostnega razvoja, zagotavljanja kakovosti in varstva pri delu,
- varno ravnati s škodljivimi in nevarnimi snovmi ter odpadki kmetijske pridelave in reje in varovati okolje,
- varno uporabljati in upravljati kmetijsko mehanizacijo,
- svetovati pri prodaji kmetijskih izdelkov in storitev ter materiala za potrebe kmetijske pridelave in reje,
- spoznavati možnosti interesnega povezovanja in sodelovanja s strokovnimi institucijami v kmetijstvu …
V sklopu odprtega kurikuluma izvajamo različne strokovne module, kot so:
- Reja prežvekovalcev,
- Pridobivanje biogoriv,
- Vodenje vzdrževanja kmetijskih in delovnih strojev.
V okviru interesnih dejavnosti za dijake organiziramo športne, kulturne in naravoslovne dneve, projektne dneve strokovne ekskurzije in druge dejavnosti, ki so povezane s stroko in prostočasnimi aktivnostmi dijakov. Dijaki lahko sodelujejo na različnih tekmovanjih za srednješolce, kot so Ekokviz za srednje šole, Tekmovanje v znanju o sladkorni bolezni, tekmovanja iz znanja matematike in logike: Matematika, Logika, Logična pošast, Razvedrilna matematika, Matemček, Strogo zaupno, tekmovanje iz fizike Čmrlj, angleščine, zgodovine, slovenščine (Cankarjevo tekmovanje) …
ZAKLJUČEK ŠOLANJA
Dijaki šolanje zaključijo s poklicno maturo, ki obsega 4 izpitne enote:
OBVEZNI DEL:
- pisni in ustni izpit iz slovenščine,
- pisni in ustni izpit iz kmetijstva,
IZBIRNI DEL:
- pisni in ustni izpit iz tujega jezika ali matematike,
- izdelek oz. storitev in zagovor.
Po uspešno opravljeni poklicni maturi dijaki pridobijo strokovni naziv kmetijsko-podjetniški tehnik.
Po uspešnem zaključku izobraževanja, se dijaki lahko zaposlijo ali nadaljujejo šolanje.
MOŽNOSTI ZAPOSLITVE
- doma na kmetijah,
- v kmetijsko proizvodnih obratih (poljedelstvo, farme, plantaže …),
- v kmetijsko predelovalnih podjetjih,
- v kmetijskih zadrugah, zavodih, inštitutih,
- v prodajalnah s kmetijskim materialom.
NADALJEVANJE IZOBRAŽEVANJA
Po uspešno opravljeni poklicni maturi lahko dijaki nadaljujejo izobraževanje na višjih in visokih strokovnih šolah oz. fakultetah. Če se odločijo za opravljanje dodatnega 5. maturitetnega predmeta, pa lahko nadaljujejo šolanje tudi na nekaterih univerzitetnih programih.
POGOJI ZA VPIS
V program se lahko vpiše, kdor je uspešno zaključil 3-letni program srednjega poklicnega izobraževanja in si pridobil enega naslednjih nazivov srednje poklicne izobrazbe:
- kmetovalec, gospodar na podeželju, kmetovalka-gospodinja, gastronomske in hotelske storitve, kmetijski mehanik, mehanik kmetijskih in delovnih strojev, gozdar, cvetličar ali vrtnar.
KRATEK OPIS NEKATERIH STROKOVNIH MODULOV
Skoraj vsi strokovno teoretični moduli se izvajajo kot teoretični in praktični pouk, pri nekaterih modulih tudi laboratorijske vaje. Teoretični pouk se izvaja v učilnicah, praktični pouk pa na šolskem posestvu in deloma na izbranih kmetijah.
TRAJNOSTNI RAZVOJ
Modul TRAJNOSTNI RAZVOJ dijake nauči temeljnih načel trajnostnega razvoja, varovanja okolja in naravnih ekosistemov. Pri svojem delu se naučijo upoštevati temeljna načela ekologije, prepoznavajo prostorske vire ter razumejo vzroke in posledice človekovega poseganja v prostor. Naučijo se varovati naravno in kulturnodediščino. Poznajo možnosti in prednosti uporabe alternativnih virov energije in izvajajo osnovne ukrepe na področju varovanja okolja.
VARSTVO RASTLIN
VARSTVO RASTLIN ima v sodobnem kmetijstvu pomembno vlogo. Dijaki spoznavajo škodljive organizme in se naučijo varovati rastline in okolje. Naučijo se načrtovati in organizirati varstvo rastlin, izvajati posredne in neposredne metode varstva rastlin ter izbirati ustrezna fitofarmacevtska sredstva. Seznanijo se tako z biotičnimi in mehanskimi metodami varstva rastlin kot tudi s sodobnimi napravami za varstvo rastlin in izvajati dela ob upoštevanju načel varnosti in zdravja pri delu.
VODENJE DEL NA KMETIJSKEM GOSPODARSTVU
VODENJE DEL NA KMETIJSKEM GOSPODARSTVU je eden izmed maturitetnih predmetov, ki vključuje znanja praktično vseh strokovnih področij kmetijstva. Dijaki se naučijo načrtovati dela na kmetijskem gospodarstvu, načrtovati racionalno rabo energije, materiala in časa. Znajo voditi in nadzirati dela na kmetijskem gospodarstvu ter kontrolirati rezultate dela in načrtovati izboljšave. Naučijo se voditi proizvodne in tehnološke evidence, komunicirati s sodelavci in strankami, razvijati strokovno in poklicno odgovornost ter organizacijsko kulturo na delovnem mestu ter varovati zdravje in okolje.
PRODAJA IN SVETOVANJE V KMETIJSTVU
Tudi PRODAJA IN SVETOVANJE V KMETIJSTVU je eden izmed maturitetnih modulov. Dijaki se naučijo strokovno komunicirati s sodelavci, dobavitelji in kupci ter znajo prevzeti, preveriti in skladiščiti kemikalije, kmetijske pridelke in izdelke. Znajo svetovati kupcem pri nabavi in uporabi sredstev za varstvo rastlin,
semenskega blaga in sadilnega materiala, pri nabavi domačih živali in krme ter pri nabavi in uporabi kmetijskih strojev, opreme, naprav in orodij. Naučijo se razvijati ustvarjalno mišljenje in sposobnost reševanja problemov na delovnem mestu ter varovati zdravje in okolje.
REJA PREŽVEKOVALCEV
Z vsebinami s področja živinoreje se dijaki srečajo pri modulu REJA PREŽVEKOVALCEV. Spoznajo pasme goveda in drobnice, znajo identificirati, registrirati in oceniti živali ter spremljati proizvodne parametre za namen izvajanje selekcije v govedoreji. Poznajo anatomijo, fiziologijo prebavil in prebavnih procesov pri prežvekovalcih. Ločijo med ocenami energijske vrednosti krmil, prebavljivostjo krme in vrednotenjem beljakovin v krmi. Vzorčijo in ocenijo krmo, poznajo splošna pravila krmljenja (osnovni krmni obrok, zaporedje krmil, pogostnost krmljenja, vrste krme in izračunajo obrok). Poznajo in načrtujejo reprodukcijo in prirejo mleka v čredi krav molznic. Spoznajo zoohigienske normative reje in načrtovanja hleva za govedo ob upoštevanju veljavne zakonodaje.