Program React-EU
Program React-EU – IKT za VIZ je namenjen nadaljnji podpori izvajanja izobraževanja na daljavo in uporabi IKT na lokacijah vzgojno-izobraževalnih zavodov. Projekt bo podprl hibridno izobraževanje, ki izmenično poteka na daljavo in na lokacijah VIZ.
Vse informacije o izvajanju Evropske kohezijske politike 2014-2020 v Republiki Sloveniji najdete na spletni strani www.eu-skladi.si.
Naložbo sofinancirata Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport v okviru odziva Unije na pandemijo COVID-19.
Program nadaljnje vzpostavitve IKT infrastrukture v vzgoji in izobraževanju
Cilj operacije je izboljšanje kompetenc in dosežkov mladih ter večja usposobljenost izobraževalcev prek večje uporabe sodobne IKT pri poučevanju in učenju. Vzgojno-izobraževalnim zavodom se sofinancira izgradnja brezžičnih omrežij in nakup IKT opreme, razvija se e-storitve in e-vsebine.
Naložbo sofinancirata Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Evropska kohezijska politika v Sloveniji
Več o programu je objavljeno na spletni strani Arnesa.
Projekti na Šolskem centru Šentjur
-
PLANET SOEN 3.0
V septembru 2021 je Šolski center Šentjur podpisal pogodbo o sodelovanju z E-zavod Ptuj v projektu “Planet Soen 3.0”.
Projekt PlaNET SOEN3 želi mlade vključiti v aktivnejšo gospodarsko in družbeno udeležbo v njihovih lokalnih skupnostih. Vse projektne aktivnosti vodijo k temu posebnemu cilju, da bi pritegnili mlade iz manjših mest in podeželja. Nedavne študije so namreč pokazale, da socialno ozadje mladih posameznikov močno vpliva na njihovo družbeno udejstvovanje. Zlasti mladih, ki prebivajo izven mest, na podeželju, imajo nižjo stopnjo udeležbe v ključnih elementih družbenega in gospodarskega sodelovanja, ki vključujejo:
- aktivnosti (nekaj početi),
- interakcijo (pri tej aktivnosti morata biti vključeni vsaj dve osebi),
- družbeno izmenjavo (dejavnost vključuje dajanje ali prejemanje nečesa od drugih),
- pomanjkanje prisile (ni zunanje sile, ki bi posameznika prisilila, da se vključi v dejavnost).
V tem projektu bo sodelovalo najmanj 100 mladih, 10 mladinskih delavcev in 10 učiteljev, ki bodo vključeni v družbene in gospodarske aktivnosti. Te bodo potekale preko fizičnih in virtualnih usposabljanj pri šolskem participativnem proračunu, občinskem participativnem proračunu, lokalnih izobraževanjih, mednarodni izmenjavi zaposlenih in dijakov ter mednarodnih srečanjih.
Trajanje projekta je: 32 mesecev – od 1. januarja 2021 do 31. avgusta 2023.
Projektni partnerji so naslednji:
Vodilni partner: Agencija za razvoj regije Gemer Hmušta, Slovaška
Partner 2: Internetno izobraževalno združenje Kielce, Poljska
Partner 3: Lokalna razvojna agencija PINS Skrad, Hrvaška
Partner 4: E-zavod Ptuj / Šolski center Šentjur, Slovenija
V letu 2022 so bile na projektu izvedene sledeče aktivnosti:
- a) V aprilu 2022 smo izvedli petdnevne delavnice v razredu v okviru predmeta Podjetništvo in trženja na tematiko Šolski participativni proračun.
- b) V juniju 2022 smo v okviru aktivnosti E3 izvedli Multiplier event na šoli – predstavitev projekta ostalim dijakom, ki ne sodelujejo na projektu.
- c) V septembru 2022 smo izvedli 3-dnevne online delavnico preko orodja Zoom na šoli, še z ostalimi partnerji na temo priprave dobre projektne ideje na svoji šoli oz. v lokalni skupnosti na temo Socialne inovacije, Zeleno gospodarstvo in Start-upi;
- d) V obdobju od 3.10.- 9.10.2022 smo na ŠC Šentjur v sodelovanju z glavnim partnerjem, eZavod Ptuj, gostili in izvedli 5-dnevno mednarodno mobilnost na temo »Socialne inovacije, zelena ekonomija in start-upi« .
V Šentjurju smo gostili 15 oseb (2 učitelja + 3 dijaki) iz vsake države partnerice (Poljska, Slovaška in Hrvaška) .
-
MUNERA 3
Za dvanajst usposabljanj smo programsko vsebino pripravili na Šolskem centru Šentjur ter dobili potrjene na programskem svetu.
To so:
- Ponovna uporaba materialov
- Moderne sladice
- Zahtevni pekovski izdelki
- Pridobitev kompetenc na področju turizma in interpretativnega turističnega vodenja s poudarkom na trajnostnem turizmu in strokovni terminologiji v angleškem jeziku
- Pridobitev kompetenc na področju turizma in interpretativnega turističnega vodenja s poudarkom na trajnostnem turizmu in strokovni terminologiji v italijanskem jeziku
- Lokalna in samooskrbna proizvodnja izdelkov.
Z izvedbo brezplačnih praktičnih usposabljanj v času trajanja projekta (oktober 2018 do oktober 2022) smo bili nadpovprečno uspešni ter presegli načrtovano število udeležencev programov. Usposobili smo 458 udeleženk in udeležencev.
Glede na vse pohvale udeležencev na usposabljanjih in udeležba istih oseb na različnih vsebinskih usposabljanjih nam potrjuje, da smo vse programe dobro pripravili in izvedli. Izbrali smo takšne, za katere je bilo precejšnje povpraševanje s strani zaposlenih zunanjih oseb v biotehniki. Predavatelji so svoje dolgoletno bogato teoretično in praktično strokovno znanje uspešno prenašali na udeležence projekta, kateri so bili še posebej nad brezplačno in 50-urno izvedbo zelo zadovoljni, v službi so svoje pridobljeno znanje prenašali na preostali kader
-
NA-MA POTI
-
USPOSABLJANJE MENTORJEV 2021-2023
Usposabljanje mentorjev 2021–2023 je projekt, ki omogoča BREZPLAČNO usposabljanje mentorjev dijakom oz. študentom za izvajanje praktičnega usposabljanja z delom oz. praktičnega izobraževanja v podjetjih pa tudi mentorjev vajencem.
Dijaki srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol namreč del svoje izobraževalne poti preživijo v podjetjih na t. i. praktičnem usposabljanju z delom (PUD) ali kot vajenci, študenti višjih strokovnih šol pa se praktično izobražujejo pri delodajalcih (PRI), kjer je bistvenega pomena primerno in kakovostno mentorstvo. Program omogoča bodočim mentorjem pridobiti primerno pedagoško-andragoško usposobljenost in kompetence, s katerimi bodo lahko dijakom in/ali študentom omogočali kvalitetno mentorstvo.
Projekt ponuja dva sklopa brezplačnih usposabljanj za mentorje:
- štiridnevno osnovno usposabljanje za mentorje: Usposabljanje mentorjev dijakom na praktičnem usposabljanju z delom in študentom na praktičnem izobraževanju (32 ur)
- štiri nadaljnja enodnevna usposabljanja za mentorje:
- Komunikacija in zaupanje v mentorskem odnosu (8 ur)
- Učinkovit mentorski proces (8 ur)
- Priprava načrta izvajanja vajeništva (8 ur)
- Kako dijake in vajence pripraviti na vmesni preizkus (8 ur)
Zakaj se prijaviti na usposabljanje?
Posameznik z osnovnim usposabljanjem pridobi pedagoško-andragoško usposobljenost za delo z dijaki in/ali študenti na delovnem mestu ter hkrati izboljša svoje kompetence na področju mentorstva.
Projekt podjetjem omogoča usposobiti kader, ki bodo primerni mentorji dijakom srednjih poklicnih in srednjih strokovnih šol, ki se praktično usposabljajo z delom (PUD) oz. so vajenci, in študentom višjih strokovnih šol, ki se praktično izobražujejo pri delodajalcih (PRI).
Podjetja in ustanove, ki se želijo vpisati v register učnih mest, morajo izpolnjevati kriterij primerne usposobljenosti zaposlenih za mentorstvo dijakom in/ali študentom na delovnem mestu. Projekt Usposabljanje mentorjev 2021–2023 bo poskrbel, da bodo njihovi bodoči mentorji pridobili primerno in kvalitetno pedagoško-andragoško usposobljenost za delo z dijaki in/ali študenti na delovnem mestu.
Nadaljnja usposabljanja ponujajo nadgradnjo znanja in usposobljenosti za delo z dijaki, študenti ter vajenci.
Kako poteka usposabljanje?
Usposabljanje poteka v skupini do 13 udeležencev pri enem izmed šestnajstih izvajalcev (Partnerji in kontakti).
Osnovno usposabljanje obsega 32-urni program, praviloma izveden v štirih dneh, usposabljanje pa udeleženci zaključijo s pripravo zaključne naloge.
Nadaljnja usposabljanja obsegajo 8-urne programe, izvedene praviloma v enem dnevu. Udeleženec se praviloma lahko prijavi na enega od programov nadaljnjega usposabljanja, če je prostor lahko tudi na več.
Kdo se lahko prijavi?
V osnovno usposabljanje se lahko vključijo zaposleni, ki še niso bili vključeni v program usposabljanja mentorjev v okviru projekta Usposabljanje mentorjev 2016-2021 in ki izpolnjujejo pogoje:
Kandidati za mentorje dijakom na praktičnem usposabljanju z delom se lahko vključijo v usposabljanje, če imajo:
- srednjo strokovno izobrazbo in vsaj tri leta delovnih izkušenj na ustreznem poklicnem področju ali
- srednjo poklicno izobrazbo in vsaj pet let delovnih izkušenj na ustreznem poklicnem področju.
Kandidati za mentorje študentom na praktičnem izobraževanju se lahko vključijo v usposabljanje, če imajo:
- najmanj višjo strokovno izobrazbo in vsaj dve leti delovnih izkušenj na ustreznem poklicnem področju
V nadaljnja usposabljanja se lahko vključijo:
- mentorji, ki so že opravili osnovno usposabljanje bodisi v okviru javnega razpisa Usposabljanje mentorjev 2021–2023 ali pa so se usposabljanja udeležili v okviru javnega razpisa Usposabljanje mentorjev 2016-2021,
ali
- mentorji, ki imajo opravljen mojstrski, poslovodski ali delovodski izpit.
Prijavi se lahko vsak zaposleni posameznik, ki želi pridobiti kompetence in pedagoško-andragoško usposobljenost za delo z dijaki in/ali študenti na delovnem mestu in ima primerno stopnjo izobrazbe.
Svoje zaposlene lahko prijavi podjetje, ki se želi vpisati v register učnih mest, in ki želi svojim zaposlenim omogočiti izpopolnjevanje na področju mentorstva dijakom in študentom v njihovem podjetju.
Za vsa dodatna vprašanja pišite koordinatorki projekta Metodi Križanec na elektronski naslov: metoda.krizanec@sc-s.si
EIP – »Uvajanje novih tehnologij setve z dronom«;
Naslov projekta:
UVAJANJE NOVIH TEHNOLOGIJ SETVE Z DRONOM
Območje izvajanja projekta:
Slovenija, EU
Vrsta projekta:
Operativna skupina
PARTNERJI PROJEKTA
Koordinator-vodilni partner:
GEODETSKI ZAVOD CELJE, d.o.o.
Partnerji pri projektu:
- SIMON ČRETNIK (kmetijsko gospodarstvo),
- KMETIJSKO GOZDARSKI ZAVOD CELJE,
- KMETIJSKO GOZDARSKI ZAVOD PTUJ,
- ŠOLSKI CENTER ŠENTJUR,
- CEVEZ, KRISTJAN BOGATAJ S.P.,
- JERUZALEM ORMOŽ SAT d.o.o. (kmetijsko gospodarstvo),
- LESKOVAR JANJA (kmetijsko gospodarstvo),
- IRGOLIČ ALEŠ (kmetijsko gospodarstvo),
- TACIGA SREČKO (kmetijsko gospodarstvo),
- ŽUNKOVIČ BOŠTJAN (kmetijsko gospodarstvo),
- GALUN MILAN (kmetijsko gospodarstvo),
- ZDOLŠEK ROK (kmetijsko gospodarstvo).
Povzetek in predstavitev projekta
Pilotni projekt spada v podukrep 16.2 podpora za pilotne projekte ter za razvoj novih proizvodov, praks, procesov in tehnologij.
Namen in cilji:
Ekstremne vremenske razmere v obliki suhih obdobij in močnih padavin so skoraj postale navada. Eden od načinov za prilagajanje tem dogodkom, povezanim s podnebnimi spremembami, je prilagoditev metode setve. Projekt je osredotočen na uvedbo in oceno uporabe tehnologije setve z droni v kmetijskem sektorju, kjer je poudarek na izboljšanju trajnosti, produktivnosti in prilagodljivosti kmetijske pridelave na podnebne spremembe. Glavni cilj projekta je uvesti in preizkusiti uporabo dronov za setev naknadnih posevkov in podsevkov. Pričakujemo, da bo pilotni projekt prinesel konkretna priporočila za uvajanje tehnologije setve z droni v širši kmetijski sektor, ob hkratnem zagotavljanju trajnostnih praks in izboljšanju produktivnosti.
Projektne aktivnosti:
Na štirih kmetijskih gospodarstvih, ki so vključeni v projekt, bomo v okviru praktičnega preizkušanja na kmetijskih površinah uvedli tehnologijo setve z droni. V okviru projekta bomo izvajali setve različnih kultur z uporabo dronov, bodisi kot podsevek ali naknadni posevek. S tem načinom bomo spremljali uspešnost setve, ki omogoča izjemno hitro prilagajanje klimatskim razmeram. S to tehniko je setev izvedljiva tudi v primeru mokrih tal, ali ko je prejšnja kultura še prisotna na površini. Z aktivnostmi, ki bodo vključevale prenos znanja in razširjenje rezultatov pilotnega projekta, bomo intenzivno vplivali na boljšo ozaveščenost kmetov in strokovnjakov v kmetijskem sektorju glede učinkovitosti novejšega postopka setve.
Pričakovani rezultati:
Setev s pomočjo dronov je relativno nova tehnologija v kmetijskem sektorju in je v razvoju. Rezultati se razlikujejo glede na uporabljeno tehnologijo, okoljske pogoje in vrsto posevka. Zato lahko pričakujemo nekatere potencialne prednosti in izzive v primerjavi s tradicionalno setvijo s sejalnico in traktorjem.
V sklopu praktičnega preizkušanja setve z dronom lahko pričakujemo:
- oceno natančnosti setve, uporaba dronov s pomočjo GPS tehnologije in senzorjev omogoča natančnejšo določanje lokacije setve, kar lahko pripomore k bolj natančni porazdelitvi semen;
- zmanjšanje porabe časa, z uporabo nove tehnologije lahko zmanjšamo čas, potreben za izvedbo setve. Z dronom lahko hitreje in učinkovitejše izvedemo setev v primerjavi z uporabo klasične mehanizacije;
- izvedbo setve v razvojni fazi glavnega posevka, večjo prilagodljivost na podnebne spremembe oz. klimatske pogoje in boljšo dostopnost (teren, oddaljenost površin, …);
- večjo ohranjenost zdravja tal, setev z dronom nima neposrednega stika s tlemi, zato se zmanjša zbitost tal, ohranjajo se biološki procesi, rast ter zdravje mikroorganizmov v tleh;
- zmanjšanje porabe fosilnih goriv, zaradi zmanjšanega števila obdelave pri setvi se zmanjša tudi poraba goriva v primerjavi s klasično obdelavo;
- zmanjšano porabo kemičnih sredstev: natančna in uspešna setev naknadnih posevkov in podsevkov lahko prispeva k zatiranju plevela v glavnem posevku, kar lahko pomaga pri zmanjšanju potrebe po kemičnih gnojilih in herbicidih;
- uspešno setev podsevka in naknadnega posevka, kar bo omogočilo stalni zeleni pokrov, ki bo posledično vplival na zmanjšanje zapleveljenosti, boljšo strukturo in teksturo tal.
Trajanje projekta:
December 2023 – december 2024 (1 leto)
Projekt je sofinanciran s strani Republike Slovenije in Evropske unije iz kmetijskega sklada za razvoj podeželja (6. JR za podukrep 16.2). Vrednost sofinanciranja znaša 74.958,22 EUR.
Povezave:
- Evropska komisija (Evropski kmetijski sklad za razvoj podeželja)
• Program razvoja podeželja (PRP) 2014–2020
• Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP)